lördag 29 december 2007

Ett uppehåll...

i bloggandet som egentligen inte var planerat, utan bara uppstod. Mycket av det som händer far mest runt inne i mitt huvud, men jag tror att jag börjar bli gladare? Trots det är Julen ingen lek för en förvirrad Spader Madame.

Julen blev i varje fall välsignat välsregisserad. Visst blev alla ägg totalt mosade, men vad gör väl det? Man lär sig att inte lägga alla ägg i en korg helt enkelt. Maten var helt OK och gästerna verkade nöjda. Redan när Henrik levde började vi bjuda hem våra "udda" kamrater på julafton. Udda kan betyda såväl något annorlunda som ensam. Ingen som jag känner ska behöva ha en trist jul. Förra året svek jag idealet och rymde till Teneriffa med Mamma och ungarna, men i år var vi tretton till bordet. Ni som känner mitt Christie-intresse inser att jag snabbt fick räkna in Henrik vid min sida. Efter flera omgångar av Buzz lurade landslagsspelaren med mig och delar av mitt bridgelag till kyrkan på midnattsmässa, helt enkelt underbart!

Ungarna skämdes bort -Nintendo Wii med en massa spel och Guitar Hero. Mamma och jag ser dem bara när det är dags att äta mat.

Imorgon åker vi med Mamma till huvudstaden för att fira nyår med stjärnsopranen och hennes pappa. Det har utlovats hummer och champagne...

Jag inser att det börjar bli dags att sammanfatta det år som har varit så att det kan läggas åt sidan. Härmed utlovas därför Spader Madames årskrönika för publicering under de närmaste dagarna. Krönikan kommer att efterföljas av mitt eget ihopsnickrade horoskop - varför låta andra gissa när man sitter på de flesta ledtrådarna själv? Spader Madames spåkule-visioner kommer att publiceras på denna blogg inom en snar framtid, möjligen på en skärm nära dig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar