tisdag 1 januari 2008

La Dolce Vita 2008


Året då Spader Madame kommer att leva det goda livet.
Hon ska:
1.Göra klart examensarbetet och därmed erhålla sin gymnasielärarexamen.
2. Bo på hotell och spela kort under Svensk Bridges jubileumsvecka i Örebro.
3. Gå ned 10 kilo med hjälp av den nyinköpta motionscykeln och yogautrustningen.
4. Lägga undan vigselringarna. Kanske…
5. Måla utsidan av huset gult.
6. Få igång utomhuspoolen och simma litet varje dag under sommaren.
7. Övningsköra med äldste sonen.
8. Spela Div II-bridge tillsammans med det övriga laget. Försöka kvala in till SM med ordinarie partnern. Försvara lagets DM-titel och förhoppningsvis gå till SM-semifinal igen…minst!
9. Börja jobba heltid.
10. Jobba hårt på att planera maten så att den inte kommer som en fullständig överraskning varje kväll.
11. Boka in ansiktsbehandling, nagelvård och massage oftare, mycket oftare.
12. Vara lika snäll mot bilen, fullständig rekond snarast.
13. Gå på fler fester, utekvällar eller kortresor.

Det blev ett sömmersketips. När vi når 2009 får vi se hur väl Spader Madames spåkula fungerar. 13 rätt är RESPEKT!
Rökningen blev helt okommenterad, så jag antar att den inte kommer att vara något fortsatt problem. Jag ser helt enkelt inte någon anledning till att jag ska börja röka igen. Trots att jag har gått på en del nitar har jag inte rökt, rökfritt på krogen - Spader Madames 2008 kommer att vara rökfritt!!

3 kommentarer:

  1. Låter som jättebra saker! Lyckas du med hälften är det ju helt fantastiskt ju!

    SvaraRadera
  2. Om du går ner 10 kilo finns ingen madame kvar, och det vill vi ju inte!!! Simma och cykla ändå, du får nog muskler istället tror jag... Se till att de planerade måltiderna fyller på rätt förråd, så blir det perfekt. Ha det gott!!!/Hurtis

    SvaraRadera
  3. Miss UD: Visst vore det fantastiskt, men jag räknar inte med några vansinnesövningar som klassiker och så ;-))

    Hurtis: Du är alltför snäll, men vi får helt enkelt jobba på måtten då. Men 70 kilo låter väl rimligt???. Ha det gott du också!!

    SvaraRadera