söndag 6 januari 2008

Vardag

Verkar som det obönhörligen åter blir dags att gå in i vardagslunken. Helgen har varit sportig, på TV vill säga, och skön. Vi lyckades komma hem redan i torsdags och sedan dess har jag och äldste sonen skruvat ihop diverse inköp. Motionscykeln är mycket dekorativ måste jag säga!

I fredags var elektrikern här och fixade så att vi har lampor och uttag under köksskåpen, tjusigt och funktionellt värre. Just när jag trodde att mitt badrum var så fantastiskt att det inte kunde överträffas så satte han igång min golvvärme. Då kan man snacka om halleluja-moment!

Ungarna och jag har också försökt komma in i vardagstrallen matmässigt, allt enligt planen/profetian. Spader madame har lagat sin berömda korv-katastrof, fiskgratäng, köttfärspaj och spagetti med köttfärssås. Junior har beställt bruna bönor, medan senior önskar sig stuvad blomkål med falukorv samt pyttipanna. Vardagsmat som man inte får varje dag...

Vi har tyvärr lyckats vända på dygnet ordentligt. Att kliva upp den här veckan kommer att kännas som mitt i natten, mörkt och kallt. Då är det tur att den varma bloggvärlden och mitt badrum finns och snart är det sommar, eller hur??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar