fredag 8 februari 2008

Mail från fröken

Idag, en fredagseftermiddag skickar Juniors fröken mail.

Hej!
Junior tyckte att jag var jättedum som inte tillät att de uppträdde. Han hade ju tränat tusen gånger hemma. Det tror jag säkert, men vi vill ju se uppträdanden innan och C måste ju få en chans. Nåväl, det rann väl av. Det var mycket kul att se på under storsamlingen.
När vi skulle samlas för att gå Kingelkroken var Junior och C i bråk. Som M uppfattade saken låg C på marken och Junior slog och sparkade honom och hoppade på honom. Junior säger att han hoppat bredvid. M blev så arg att Junior började gråta. Han grät mer än C så vad vet man ..... Vet inte vad som utlöste.
Ha det bra.
M


Svar från Spader Madame:

Jag hämtar Junior nu!

Klart vi ska ha det bra, hela familjen. Eller hur? Varför vet inte personalen vad som har hänt? När jag dyker upp på skolan en kvart efter jag har fått mailet, så är allting frid och fröjd. C ska tydligen också ha sparkat. OBS!! INGEN FÅR SPARKA NÅGON enligt min mening, men vad i h-vete pysslar de med på den här skolan? Är Junior den första elev som är missnöjd med beslut som fröknarna tar, som t ex det om storsamlingen. Får de andra föräldrarna mail hem då? Jag gav naturligtvis Junior en rejäl avhyvling, men då tyckte fröknarna att C förmodligen hade börjat. OCH...(som kidsen säger) SPELAR ROLL!

Junior har alltid varit en envis unge, ibland har jag känt mig färdig för psykakuten, men, men... Aldrig har Junior lyckats vara ett så stort problem som här i förskoleklassen. Antingen håller situationen på att glida mig ur händerna, eller så gör personalen en höna av en fjäder. "Junior kan inte sitta still" - Junior är sex år, FGS.

I fröknarnas veckobrev som kom med hem idag står det...
Vecka 6
Hej!
Veckan började som vanligt med en samling. Men nu kom den att bli ett stillsamt samtal kring döden då ett barns farfar just har gått bort.


Det behagade de inte berätta för Juniors mamma. När hon hämtade Junior den dagen fick hon veta att hon fått mail:

Jag vill bara skriva lite om muisken (MUISK = Musik Inför Skolan) som vi har varje vecka. Muisken är ett lite speciellt tillfälle där vi sjunger olika sånger och gör olika rörelser till. Jag spelar piano och leder samlingen och M är "spegel" som barnen skall se på för att se vilka röreser som skall göras. I muisken så säger vi så lite som möjligt och låter istället sångerna berätta och "spegeln" visa vad som skall göras. Detta innebär också att man inte säger till mer än i nödfall utan låter barnen vara "lite friare", däremot så har jag slutat mitt i sångerna ibland när jag tycker att det går över styr alldeles... Men vilket fall så ville jag egentligen bara informera om att Junior har svårt för dessa stunder och springer mest omkring hela tiden istället för att kolla in vad M gör. Förra veckan så var han ensam om att springa runt hela tiden och denna vecka var det några till som hängde på efter ett tag. Idag så sa jag till honom på samlingen efter att det inte är OK att springa omkring en hel lektion i skolan. Du kan ju gärna tala med honom om det lite lungt ochstilla...

I övrigt tycker vi inte att han utmärker sig så väldigt, förutom det vanliga... ;-)

MVH
A


Jag brukar tycka att han utmärker sig väldigt... Tur att man redan är deprimerad annars skulle man väl snart bli det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar