torsdag 7 februari 2008

Spader Madame skickar mail

Luften gick ur mig litet imorse!

På eftermiddagen skickade jag ett mail till Juniors bägge "pedagoger" i förskoleklassen.

Hej M och A!

Idag tyckte Junior att det var helt omöjligt att gå till skolan, hjärtat slog helt fel, fort och konstigt! Efter litet dividerande hit och dit fick han somna om. Det hjälpte inte att säga att han borde vara i skolan och öva inför storsamlingen.

Till saken hör att han har drömt litet mardrömmar under natten och varit ledsen i sömnen. Det vet han själv inte om. Han har haft svårt att somna många kvällar, legat och pratat i flera timmar. Jag tror att han helt enkelt var för trött...

Nu är han i full gång och -"hjärtat går mycket bättre" enligt honom. Jag tror att ni träffar honom igen imorgon.

Spader Madame

Efter att elektrikern varit och hälsat på, lampa lagad och ett nytt motorvärmaruttag, kände man sig litet bättre. När äldste sonen kom från skolan gjorde Madame en ICA-raid.

På torsdagskvällar och fredagar är min affär totalt knökfull, men trivsam... När Spader Madame ska betala i kassan, blir hon "överfallen" av fröken M, som undrar -"Vart tog den unge mannen vägen idag då?". Då känner man sig liten och misslyckad...-"Jag har skickat mail, ju. Han hade ont i hjärtat, typ...".

Men WTF, jag gör så gott jag kan och ungen har litet sorg här och där. Nu, när han gick och lade sig så sa han. -"Jag hade faktiskt ont i hjärtat, jag dör nog imorgon..." Det tror jag verkligen inte, svarar jag. -"Kanske jag visst gör, hjärtat kan stanna, faktiskt!"

Nu ligger han där i sängen och vrider och vänder sig, trots att hans mamma bedyrat att han inte kommer att dö imorgon. Det kan hon ju egentligen inte lova och tyvärr är Junior smärtsamt medveten om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar