onsdag 6 februari 2008

Vill du följa med upp till sviten?

På jobbet diskuterar vi min bys nya hotell. Loppis vimlar med ögonen, suckar och säger lyriskt -"Josef Frank-tapeter"! Spader Madame fattar ingenting, man har ju inga tapeter i badrum.

Den unge mannen som driver hotellet är en gammal bekantskap, det vill säga en före detta elev. Det känns ju bra att mina elever tar sig vidare i livet, hög skrytfaktor när man är där med mamma och svärmor, mindre bra att man är så gammal att de före detta eleverna redan driver stora hotell.

När vi var där idag frågade jag efter de berömda tapeterna och fick frågan i rubriken. Klart jag och kidsen ville se sviterna och konferensavdelningen.

Håller med Loppis och suckar- mitt nästa kakel får nog vara Josef Frank!

3 kommentarer:

  1. Jättetjusiga! Äldste sonen yttrade ett pliktskyldigt "Vad fint", Junior hoppade runt litet och sprang ut... Jag talade om att jag inte visste att det fanns sådana tapeter varpå innehavaren avslöjar att han heller inte hade haft en aning.

    Är de dyra, frågar ekonomen. Svindyra, svarar den unge mannen.

    SvaraRadera
  2. Elektrikerna och g:a mannen funderade på när "de där gamla tapeterna" skulle bytas ut.... Ha ha ha!!

    SvaraRadera