söndag 10 februari 2008

Svårtuggat?

-"Mamma, kan du byta batteri i min spelare. Jag vill lyssna på United." Be brorsan, säger Juniors mamma. Äldste sonen frågar var spelaren är. -"Vet inte", säger Junior!

Junior ligger i sin säng medan hans mamma läser bloggar och hoppas, kanske förgäves, att Junior ska somna tidigt. Hela familjen har tillbringat en halvtimme med att leta efter Juniors mp3, som hans mor till slut hittade i röran.

Sedan låg han i sin säng, i säkert 20 minuter och jag hörde hur han knaprade och knörpade på sina minimorötter. -"Mamma, jag hör inte Judas Priest, det funkar inte." Jag gör en utryckning, och ser hur det spelar...- "Jag hör ingen låt". Jag får igång Calcutta, med Dr Bombay. -"...men jag hör inte... det funkar inte". Spader Madame gör då upptäckten att Junior inte har några hörlurar i mp3:an. Ringer äldste sonen och frågar var hörlurarna är. Jo, ser man på, dem har han lånat av Junior när hans egna sög...

Nu har Junior tuggat färdigt på morötterna och jag hör honom ligga och sjunga. -"United, uniiited, united we stand..." Jo, den här familjen är allt en riktig trojka av virrpannor, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar