måndag 11 februari 2008

Hans tand är lös!

Junior har haft ett utbrott, modell större. Medan jag siter här i lämningarna av Pompeij försöker jag förstå vad som hände. CSI började klockan 21. Junior skulle borsta tänderna. Han skrek att han inte skulle sova eftersom klockan bara var sex. Nej, svarade den ömma modern, klockan är nio!

Under den följande timmen har han skrikit och kastat saker, hoppat och hotat med skolk, medan hans mamma har koncentrat sig på att inte bli arg. Då kommer till slut Junior, snörvlande. -"Mamma, imorgon måste du ta mig till tandläkaren...jag dööör" Nej, men vad då? "Min tand håller på att ramla ut och vad ska vi göra med allt blod?"

Vi torkar numera-ledsentårarna, vickar litet på tanden, ringer upp storebrorsan från källaren för att beundra och tio minuter senare sover Junior. Hans första lösa tand...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar