fredag 28 mars 2008

Listigt SMS

Mitt bridgelag består av mig och ett gäng killar. Eller, killar och killar, några har vuxna barn, men ingen av dem är torr bakom öronen. Det innebär att det nu börjar komma listiga SMS till Spader Madame, som dock vägrar vara morsa åt de andra.

"Vilket hotell har vi bokat rum på?Kram K". K är Spader Madames bridgepartner, man spelar i par. Spader Madame inser att SMS-svar inte kommer att kunna lösa denna fråga utan en längre tids messande fram och tillbaka, utan hon tar till det grova artilleriet på en gång. Tre signaler hinner gå fram...

-Hej, Madame här. Jag har ingen aning om vilka hotell ni har rum på. Själv har jag rum på Grand. -"Heter det hotellet något mer?". -Det vet nu inte Madame. -"Jag frågade M om han och P hade bokat på samma hotell som vi, och då frågade han vilket hotell vi bodde på och det visste ju inte jag." -Har du bokat rum någonstans då, frågar jag. "Ja, men jag kommer inte ihåg var, he he!" Nähej... -"Var bodde vi förra gången?" Jag kommer inte ihåg det, svarar jag...men talar om, en gång till, att jag har bokat på Grand. Var skulle M och P bo då, undrar jag försynt. -"Det visste han inte", svarar K, min bridgepartner. Ja, då får ni väl ta reda på var ni ska bo då, vi ses imorgon, säger jag och avslutar det förvirrade samtalet.

Men bridgen kanske kommer att gå bra??? Ingen har ju använt huvudet i onödan innan i varje fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar