fredag 7 mars 2008

Ung Företagsamhet

Att vara UF-lärare är roligt, mest får man beundra, heja på, torka tårar, knyta skor och torka snor- nej, de sista var ju åt Junior. Kidsen från min skola vann tävlingen "Bästa Vara" och är därmed vidare till SM i Stockholm.

-"Spader Madame, du är vår absolut bästa - KUND!!" Vaddå, bästa kund? Det är väl inte så svårt om de har den bästa varan. Spader Madame är ju bra på att shoppa. Om mitt lärarjobb skulle bli tråkigt någon dag ska jag börja jobba som inköpare någonstans -hand i handske helt enkelt!

Min kollega UF-läraren Henrik från Hedemora dök upp på TV idag, som snabb tävlande i Postkodmiljonären. Jag ropar till ungarna -Titta där är min kompis Henrik! -"Är det pappa?", frågar Junior. -Ser du väl att det inte är pappa, men han heter också Henrik, som pappa, och han är min kompis i jobbet. -"Menar du att han finns på riktigt?", frågar Junior storögt. Jag ska fråga när jag träffar honom ;-))

I morgon håller jag i alla fall tummarna för att han ska vinna mycket pengar -hoppas på att bli bjuden på en drink på nästa UF-lärarkonferens, annars bråkar vi mest! Nej, kärlek börjar inte med bråk...det är mest någon galen mattelärare som tror det!

4 kommentarer:

  1. - Är han riktig?...hihi va roligt- undebart med barn...

    SvaraRadera
  2. fasen va slarvigt jag skriver. Ursäkta stavfel. Skyller dock på att tangentbordet brukar glida ur händerna på mej...

    SvaraRadera
  3. Visst är ungar underbara Hilda, i lagom dos... Väldigt söta när de sover tycker jag. Annrs är det ok med stvningen. Är dt bara tangtbrdet som glidr en ur händena sa får det lov att kännas bra! Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja vet du vad! Mitt jobb e nog bäst mellan 13-14. Då vilar vi med barnen och då kan jag tycka att de är som sötast!!

    SvaraRadera