onsdag 23 april 2008

GPS

Spader Madame har fått en ny leksak...-Nej, ingen toyboy, även om det säkert skulle vara roligt...

Nej, hon fick ett ryck när hon var i Örebro och kände sig litet vilsen, stegade in i en affär och sade: -Vill ha en GPS...

Min lilla modell funkar utmärkt och den talar om var fartkamerorna är också, vilket egentligen inte behövs, Spader Madame har nämligen aldrig gillat att vara med på bild ;-)). Nu är det bara att trycka på favoriten "HEM" var man än befinner sig i Norden, så blir man lotsad ända till dörren av en kvinnlig röst...

I den vanliga världen skulle också en GPS fungera ganska bra...

-"Om -tio- minuter startar lektionen i -Matematik A - i sal -16-, drick ur kaffet, drick ur kaffet"
-"Om -två- minuter kommer chefen, öka farten, öka farten"

Eller till bridgepartnern...

-"Spelföraren kan gå hem i kontraktet, spela -spader kung-"
-"Klöver kung sitter ofta singel bakom, ta för -ess-, ta för -ess-"

Det är nu jag kommer på att det är GPS-funktionen jag har som mamma...

-Om -sju-minuter ska vi äta, tvätta händerna
-Om -fyra-minuter serveras middag, duka bordet, duka bordet

Hoppas bara att grabbarna kommer att ha en inbyggd GPS senare i livet så att deras flickvänner/fruar/sambor inte kommer att vara tvungna att vara vägvisare i vardagen...

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ha !!!! Tack Spader. Jag njuter och förundras över din förmåga! Jösses. En Gps ja....Min Gps skulle antagligen va till god hjälp.
    - Det här är inte ok Hilda, säg ifrån, säg ifrån.
    Ytterligare lite vägledning skulle behövas.
    - Hilda sluta blogga, du har två barn, sluta blogga, sluta blogga....barnen är i trädet, barnen är i trädet,.....sluta blogga....

    Jag förundras över att GPS:en till skillnad från mig som mamma aldrig har ett tålamod som tryter.

    Tack för skrattet, Spader. Du är allt en underbar människa.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skrattar Hilda...det är liksom meningen med bloggen.. Kan se "sluta blogga, barnen är i trädet" framför mig så jag skrattar också! Kram på dig Hilda!

    SvaraRadera