söndag 27 april 2008

Miss Decibel

Jag känner några missar i bloggvärlden. Om jag inte såg mig som en Madame så skulle rubriken passa som bloggnamn. Fantomens röst isar i blodet, men Madames skär genom märg och ben!

Skulle så gärna vilja vara en sådan där liten ljuv, nätt miss som talar lågt och välbalanserat. Har i stället en röst som används frekvent i hela sitt omfång - i normalfallet! Under intagande av alkoholhaltiga drycker går Madame inte att missa. På fem kilometers håll!

Spader Madame ska inte lova att vara tyst, sluta röka är en promenad i parken i jämförelse...

Alla eventuella friare varnas härmed. Litet skavsår i öronen ingår i paketet, liksom hårda spärrar i första och tredje hand!

4 kommentarer:

  1. :) Här är en till som håller låda. Låta bör man annars dör man. Ha ha.

    SvaraRadera
  2. Ja, fast ibland, eller ofta, skäms man och tänker att nu ska jag fasiken vara tyst...men det är ju jag bara om jag är mycket fundersam eller arg...

    Trevligt att ha en medsyster tycker jag ;-))

    SvaraRadera
  3. SÅ detta måste eller borde innebära att om Hilda och Spader Madame skulle intaga alkoholhaltiga drycker tillsammans så skulle kaos råda i det aktuella luftrummet. Intressant....:-)

    SvaraRadera
  4. Defcon 3 direkt Hilda! Men det "låter" som om vi kommer att ha roligt i alla fall!

    Är litet ovan men cider och irish coffee var tydligen en helt gångbar kombination...

    SvaraRadera