måndag 7 april 2008

Nysytt

Jag norpar Cickis rubrik men lugn, jag har inte drabbats av plötsligt vansinne, här sys ingenting av Spader Madame själv.

Nej, det var läkaren på vårdcentralen här i lilla byn som fick göra en insats eftersom Junior lyckades slå upp ett jack av modell större i sin lilla haka. Istället för litet skön kvällsavkoppling blev det rusande adrenalin hos oss, speciellt som personalen ringde från fritids när jag hade 15 kilometer kvar hem till byn...

Som tur är har man en egen distriktssjuksköterska/BVC-sköterska att ringa när pulsen slår för hårt och man känner sig ensam i världen. Meja, tack för att du finns!

OK, nu har sonen tappat/dragit ut fem (5) tänder och sytt fem (5) stygn och jag veeet att det är fler än fyra (4) elefanter...

4 kommentarer:

  1. Stackarn, tappade han fem tänder? Hur går det då med ätandet? Det låter inte kul. Men så bra att ni har hjälpen nära. Sitta på en akut och vänta med ett blödande barn är ingen större hit. Ge han en kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Nja, han tappade inga idag, drog ut en i fredags och tappade två häromsistens...

    Sammalagt har han blivit av med 5 av sina söta små...så ätandet går sådär...men han känner sig rätt så tät...

    Vi fick inte vänta så länge faktiskt, vi har egentligen ingen akut, så man fick vara glad att det hände en hyfsad tid, vardag + dagtid! Annars får man vackert köra 7 mil och sedan vänta....Jag har gett honom många kramar, så han får en från dig också! Kram själv!

    SvaraRadera
  3. Hur är det med sonen idag? Hoppas han hämtat sig.

    SvaraRadera
  4. Han har hämtat sig, fast nu sover han här hemma i soffan...

    SvaraRadera