onsdag 2 april 2008

Ring, ring


Nu när vänsterhanden känner sig litet naken funderar jag på vilket finger döskalle-ringen ska sitta. Eftersom märket ska "etsas" in i bovarnas haka via en käftsmäll antar jag att högerhanden är den rätta. Googlar litet och får fram att höger långfinger är rätt ställe för placering...

Fantomens goda märke däremot skall sitta på en ring på vänsterhanden... "Den goda ringen fick den 6:e Fantomen, märket föreställer fyra korslagda sablar. Den som bär det goda märket står under Fantomens beskydd, och det går i arv." Cred Jeppes Fantomensida
Bloggens läsare får känna att de står under Spaders beskydd - med eller utan märke!

3 kommentarer:

  1. Nu känner jag mig ju jättetrygg som står under Madames beskydd. Jag behöver aldrig mer vara rädd för nåt. Skönt!

    SvaraRadera
  2. Ska vara spindlar, myror eller något då. Befattar mig inte med sådana! Men annars kan du simma lugnt!

    SvaraRadera
  3. Spindlar och myror fixar jag själv. Det är värre med råttor och möss och så är jag mörkrädd...:-)

    SvaraRadera