onsdag 2 april 2008

75%

Arbetet som lärare är mitt drömjobb. Det roligaste är inte juni, juli, augusti som man skulle kunna tro, utan faktiskt att undervisa! Pladdra om pedagogens roll skulle jag kunna göra i timmar -men det ska jag inte, inte just nu i varje fall. Att se eleverna utvecklas är den riktiga belöningen och så är det ju lönen - den där som förhoppningsvis kommer in på kontot den 27:e.

Nu stundar lönesamtal. På jobbet diskuteras flitigt den självvärdering som ska göras av den anställde inför samtalet. Jag funderar över hur jag ska fylla i min...

Jag som varit sjukskriven för depression hela förra våren, som sedan har arbetat 25% fram till nyssens och nu är uppe i hissnande och aningens förvirrade 75% och självklart trött, trött... -"Jag gör så gott jag kan", eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar