fredag 25 april 2008

Självförtroende

Det är något som jag faktiskt har mellan varven...

Men det är nog ingen som slår Junior. Som Bråkmakargatans Lotta hävdar han att han kan i princip allt -utom slalom-skojar jag, men då kontrar han snabbt att han visst kan slalom. Just nu är han ute och åker med sina nya rullskridskor, samt svär ve och förbannelse över mig som inte låter honom lämna gården, så här första dagen. Nu har han talat om att han visst kan så nu låter jag honom hållas en stund...

Äldste sonen har premiärspelning i sitt nya band. Just nu är han och roddar, repar och soundcheckar. -"Kommer hem och byter om sen". Hans ömma moder undrar till vad. -"F sa att jag skulle ta en skjorta." Antalet skjortor i sonens garderob är minimalt. Jag blir litet konfunderad och undrar vilken musik det nu var han skulle spela. -"Rock! Jag tar den nya T-shirten jag har fått av dig."

Allt för självförtroendet! Junior kommer tillbaka in -"Om jag kan åka tvåhjuling till fotbollsplanen borde jag kunna åka rullskridskor dit." Hans mamma kapitulerar inför den massiva attacken. Ja, ja åk då...

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha Ja ibland skulle man behöva en kurs i retorik mot juniorer! Man är ju i underläge direkt eftersom ens hjärna envisas med att använda logik eller goda argument..... något som de små liven ibland är i total avsaknad av eller i vart fall har en helt egna varianter av. Det är bara att ge upp liksom....
    Första spelningen...... han är nog rätt pirrig va? Men det går nog bra. Jag håller tummarna.

    SvaraRadera
  2. Får man fråga hur gamla de är?
    Visst kan juniorer mycket. Allt liksom. :)

    Hoppas du får en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Choklad: Visst är man i underläge. Inte nog med att Junior är ung, han är kille också... För äldste sonen är det hur pirrigt som helst och jag håller också tummarna!

    Hilda: Junior fyller sju år på nationaldagen. Äldste sonen är sjutton och går ettan på estetprogrammet -rock! Härlig helg till dig också!

    SvaraRadera