fredag 2 maj 2008

Dagens ordspråk

”Du hittar aldrig Fantomen – han hittar dig”

Här söker man med ljus och lykta efter en partner. Annonserna verkar inte fungera alls och jag förstår inte var elitbridgespelarna är… Ja, just nu ser jag ju att de är i Örebro och inte ute på nätet, men i vanliga fall, var är de då?

Läskunniga verkar de inte vara. Landslagsspelaren trodde att jag ville ha en lönnfet elitbridgespelare. Det verkar inte vara några större problem. Då är det väl bara att ringa och beställa en Calzone?

Han trodde också att det var jag som skulle ha ordnad ekonomi… Då får man inte ringa och beställa någonting - någonsin? Spader Madame som kan klicka hem diverse nödvändigheter från internetbutikerna med högerfingret snabbare än Lucky Luke!

Egentligen är det ju så att det är Fantomen jag vill ha… Han kan säkert spela bridge, han och Guran har förmodligen övat på något klöversystem sedan slutet av 70-talet, upplärda av Italiens Blåa lag… Då är det bara att sätta sig och vänta då, för Fantomen han hittar mig, det vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar