fredag 2 maj 2008

Fördelar med att tvätta

Förutom de uppenbara… barnen behöver inte gå ut nakna och det ekar inte i min klädkammare.

Det är också så att jag får njuta… det finns nämligen så mycket snygga kläder i mina garderober och när jag fyller dem med rena kläder känner jag mig rik. En slogan som jag kan sympatisera med är Wardrobe Stockholms ” I want my money where I can see it, hanging in my wardrobe”.

Spader Madame är alltså mer på väg in i garderoben - inte ut ur den.

Att tycka att man har många snygga kläder känns litet kontroversiellt, helst ska man ju tänka – eller åtminstone säga – ”jag har absolut ingenting att ta på mig”. Spader Madames problem känns omvänt. Hon har absolut ingenstans att gå i sina snygga kläder. Så ibland kan det ändå vara mycket svårt att gå till jobbet… en del kläder passar sig helt enkelt inte där, fast man så gärna vill! Fantomen är förklädd medan Madame är uppklädd, överklädd eller till och med utklädd!?!

Tänk er nu att Madame strax ska ut i stadens sus och dus… många olika platser, väder, typer av besök... Att packa blir precis lika svårt som vanligt. Tänk bara på hur kläderna sedan ska kombineras med skor, att riktigt klara av att knata gata upp och gata ner i! Men nu har jag fått en egen garderob hos Mamma.

You better believe it, det kan jag behöva!

3 kommentarer:

  1. Vilket ljuvligt problem, att ha för mycket kläder....:-) Här är det motsatt efter en snabb viktuppgång p g a medicinering. Ingenting sitter snyggt längre. Usch och fy. Men det är väl bara att försöka göra nåt åt det.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har jag också gått upp sedan rök-slutandet, 13 modiga kilon. De kläder jag köpte i höstas kan jag inte ha längre, men nu är jag på väg åt andra hållet... nu bara 9 upp!

    Nötter fungerar för mig och så har jag tagit bort litet socker! Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Här är det nog mest bristen på motion. Annars äter jag nog rätt nyttigt. Knappt något socker, mycket grönsaker och fibrer. Men som sagt var alldeles för lite motion och motivation.

    SvaraRadera