onsdag 7 maj 2008

Laddat möte

Det står en yngre attraktiv man, snarare pojke, och pockar på din uppmärksamhet. Han ger dig ett ljuvt leende under lugg och närmar sig med förväntan, blandad med målmedvetenhet, i blicken.

Trots att du försöker vända bort blicken så har han fångat dig. Du vet att det är lika bra att ge upp, men du uppbådar alla dina krafter och snabbar upp stegen. Han sträcker fram sin hand och du kan inte stå emot utan fattar den och han presenterar sig...

-"Hej, jag heter Oskar och vi i vårt UF-företag, Lättsålda Produkter UF, undrar om du vill titta närmare på vår självlysande musmatta..."

Står det Världens Bästa Shoppare i pannan på mig eller?

8 kommentarer:

  1. Hehe bra säljare med kanske :)

    SvaraRadera
  2. Förmodligen med viss charm. Vet att du också råkar ut för några sådana också ibland! ;-))

    SvaraRadera
  3. Hehe jepp men det står nog inte best shopper i pannan. Mer sucker skulle jag tro ;)

    SvaraRadera
  4. Undvika ögontkontakt..... Vet speciellt när man är utomlands och de suger tag i en. Jag orkar ibland inte ens pruta även om jag vill ha varan utan går bara förbi...

    SvaraRadera
  5. Beerbelly: Det står nog sucker i min panna också, men det skulle jag aldrig erkänna offentligt... detta forum är väl högst privat, eller???

    Miss UD: Svårt när det är meningen att man ska kolla in allt som häner... Men dessutom är de ju för söta! Lyckades att köpa en bok för tonårstjejer, hur söta är försäljarna inte då?

    SvaraRadera
  6. Hehe jepp privat är det.
    Hoppas fredagen varit bra!

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha ha ha !!! VAd underbart! Tack för dagens skratt Spader. Hoppas du får en härlig helg i huset vid älven. Kraaam på dej!

    SvaraRadera
  8. Hade en härlig helg, men det känns litet Kafka-artat...är sååå trött! Kram på dig också Hilda!

    SvaraRadera