fredag 9 maj 2008

Snabb

Mannen, myten, legenden... Ni anar vad inlägget ska handla om, ni tänker Fantomen, och ni tänker nästan rätt. Det handlar självklart om Fantomen, men bara delvis. Vi går ut litet lugnt med att länka till Jerk, mannen som bland annat skriver om sina ofrivilliga (!?) sovmorgnar så att man själv känner sig som den mest perfekta människan i världen det vill säga pigg, smal, snygg och intelligent... Fantomen alltså.

Tänk er nu att ni befinner er i huvudstaden, på studiebesök med diverse olika elevkonstellationer, med andra lärare, ute på litet galej, litet shopping och promenader och att ni heter Spader Madame. När ni kommer till Mammans hus på onsdag kväll, med blödande fötter, värkande vader, sönderblåst frisyr och en blick som fladdrar av trötthet vill Junior inte sova utan måste berätta om hela sin dag med mormor, spela litet dataspel och kramas.

Ni förstår vart jag vill komma? Spader Madame startar sin torsdag i ett satans tempo eftersom hon försover sig när mobiltelefonen laddar ur. Under hela dagen är hon handikappad med sin mors mobiltelefon och känslan av att vara steget efter, trots det tempo som hon bevisligen kan uppnå. Någon gång under dagen kommer hon förnöjt på att hon nu äntligen faktiskt kan återknyta till Fantomen och vara som han, det vill säga snabbare än blixten...

Dessutom blev Madame mållös, för andra gången denna vecka när Gröna Lunds hemska "Uppskjutet" vände nedåt. Stel av skräck... och Madame åkte två (2) gånger!

I morgon ska Madame återvända till Huset vid Älven... med mycket blandade känslor. Den här veckans liv har varit hektiskt och Madame är trött - men visst skulle man vilja leva just här...

4 kommentarer:

  1. Jag vill också till grönan och leka. Men nu hoppas jag verkligen att du dyker upp på jobbet för jag saknar dig!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack för länkningen..och jo, de är oftast ofrivilliga..jag är helt enkelt född i fel tidzon :)

    SvaraRadera
  3. Jag funderar på när jag kommer hem härnäst... saknar skogen lite. Faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Loppis: Vi måste skvallra. Längtar efter dig!

    Jerk: Finns tydligen fler i fel tidzon...

    Miss UD: Ja, du är så tokig, men jag saknar dig! Kom snart och hälsa på!

    SvaraRadera