tisdag 17 juni 2008

Erfarenhetskontot

Börjar fyllas... Visserligen har Madame inte rest särskilt mycket, inte skilt sig eller varit otrogen mot sin man, inte kört rattfull eller hamnat i slagsmål (som vuxen i alla fall), eller ätit sniglar/myror/grisfötter, eller...

Ja, listan över saker som Madame inte har gjort eller upplevt är lång, men det börjar också den andra listan bli, listan över saker som har hänt i Madames liv.

Face it, djävligt många saker borde ha varit ogjorda och visst skulle man fan ha velat att den älskade maken fortfarande levde...men erfarenheterna har också format personen som skriver den här bloggen till den hon är, på gott och ont.

När man ringer till sin mamma och gråter, snorar eller svär så säger hon stillsamt och tröstande att -"Det blir verkligen något att skriva om i boken..." Mamma jag älskar dig!

3 kommentarer:

  1. Det är inte så dumt att ha en klok mamma ibland :) Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Och OJ Spader Madame vilken underbar människa som kommit ut ur dessa erfaranheter. Jag är så tacksam att jag får möjlighet till lite kommunikation med härliga du!!!

    Stor bamse kram till Erfarna Spader Madame!

    SvaraRadera
  3. Choklad: Mamma äger! Kram på dig också!

    Hilda: NU rodnar jag, speciellt som Madame mer har betett sig som en spånig, tonårig blondin på slutet. Tack för bamsekramen, den har jag behov av! Kram tillbaka!

    SvaraRadera