onsdag 11 juni 2008

Kaffe med mjölk

Underbara Choklad i kvintcirkeln undrade i en kommentar här nedan vad livet vore utan kyssar. Bloggens läsare har märkt att det bor en Tutta Rolf alternativt Sickan Carlsson djupt inne i Spader Madame, så jag började genast nynna:

"Kaffe utan grädde, är som kärlek utan kyssar, och kärlek utan kyssar, är väl ingen kärlek, säg? Om du i skogen vandrar, eller uppå havet kryssar, får det inte fattas kyssar, inte heller grädde, säg?" Det måste vara en av Sveriges mest framgångsrika reklamlåtar...

Men som rubriken antyder vill Madame ha sitt kaffe med mjölk!

4 kommentarer:

  1. Men det var ju PRECIS den låten jag tänkte på när jag skrev kommentaren! Mer Sickan åt folket!
    (Du skulle se rödfärgen på mina kinder när jag läser att du skrivit "underbara "choklad i kvintcirkeln" Jisses, det räcker till en hel sommarstuga. Tack!)

    SvaraRadera
  2. Klart att du är värd det! Vi får sjunga gamla slagdängor när vi träffas någon gång!

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha Jag kan se det framför mig Choklad och Spader lite lagom luriga av rödvin skrålandes gamla örhängen från 30- och 40-talet på någon bar på Söder. Kan bli en hit ju! :D

    SvaraRadera
  4. Söder: Jaaa!
    Gamla örhängen: Jaaa!
    Vin? nääää..
    Lurig av cider: Jaaaa!

    "Min fästman, han var modelejon, dandy, charmör..." :D

    SvaraRadera