tisdag 8 juli 2008

Yasuragi



















Bilderna är lånade på www.yasuragi.se

Betyder ro och inre lugn. På Hasseludden får man det, i alla fall om man vill.

Spader Madame är en av stammisarna och har dragit med sig Mamma, Junior och övriga vänner vid ett flertal tillfälllen. Hon har också varit där ensam...

Jag älskar att vara där, man sover gott, äter fantastisk mat, kan passa på att göra behandlingar och kan sitta och plaska i timmar. Mamma och andra gillar att gå på de olika aktiviterna t ex meditiation, klangresor, Do In, Qi Gong och Kendo...som jag fick följa med Junior på.
Absolut bäst är det vintertid när man ligger i de varma källorna utomhus och tittar på passerande finlandsfärjor och stjärnor...

För mig är det ett bra sätt att ta det lugnt på medan Junior är i närheten med världens bästa Mamma.

På sommaren kan barn följa med annars är åldersgränsen 16 år. Passa på att åka dit under skollov då det ofta är specialpriser eftersom de inte har så många konferenser då.
Man kan åka över en dag eller kväll för att bada och äta god mat. Jag har alltid sovit kvar -absolut bäst om man behöver vara i fred och känna att man fortfarande andas...

2 kommentarer:

  1. Åh tack för tipset. Det vore nåt för mig tror jag. Ska kolla upp detta genast. Kram!!

    SvaraRadera
  2. YUP! Gör det ni andra också!

    SvaraRadera