måndag 25 augusti 2008

Om...

Spader har glömt bloggen? Nej då, men idag var jag tvungen att jobba hela tiden, fick inte ens eftermiddagskaffe... Sedan gick jag litet grand, sisådär 8,5 kilometer... Jo, jag sade 8,5 kilometer...dagen efter jag flög milen...

Jocke, Andreas, Felix, David, Markus, Gina, Kim, Tom, Christoffer, Oskar, Jonas och så vidare...28 elever i två rader varav två var flickor. Ibland ropade Spader att det nog fanns chans till par och eleverna såg ut som levande frågetecken. Ja, som i Memory... Tre par lyckades Spader med idag.

50 % spelade dator på fritiden, 25 % cyklade (landsväg och mountainbike samt BMX) och resterande 25 % brukade bara "chilla". 60% bar keps och bara en enda elev frågade varför de skulle behöva läsa en sådan här djävla satans skithelveteskurs. Fröken förklarade vänligt att den djävla satans skithelveteskursen verkligen inte hade något större existensberättigande att tala om, men att den skulle pågå i två år och att fröken inte gick på några som helst finter utan förväntade sig ett evinnerligt pluggande! Ha!

Imorgon är det konferens! Det behöver Spader verkligen...

6 kommentarer:

  1. Jag vet precis varför jag aldrig valde läraryrket som karriär....:-)

    SvaraRadera
  2. som sakt...lärar yrket. Hummm tror att det är lättare med psykpatienter :-) Men du som gillar ditt yrke ska ha en jätte fin guldstjärna i boken. Tur att ni modiga flitiga lärare finns.

    SvaraRadera
  3. som sakt...lärar yrket. Hummm tror att det är lättare med psykpatienter :-) Men du som gillar ditt yrke ska ha en jätte fin guldstjärna i boken. Tur att ni modiga flitiga lärare finns.

    SvaraRadera
  4. Jag säger som Smina. Det är tur att ni lärare finns. Speciellt om man älskar sitt arbete som du gör. Du får en guldstjärna av mig också....:-)

    SvaraRadera
  5. Smina: Psykpatienter > Elever. Tack för guldstjärnan! KRAM!!
    Cicki: Tur tycker du, otur tycker kidsen...En andra guldstjärna Yippie! Tack och KRAM!

    SvaraRadera