tisdag 2 september 2008

Affirmation i form av en liten grön lapp

Jag skriver tydligen om mig själv i tredje person när jag publicerar de inlägg som har en mer raljerande och/eller underhållande ton. När det blir en smula allvarligare så håller jag mig uppenbarligen till första person.

Jag var på hälsoföreläsning i går, Hälsoveckan pågår nämligen. Utanför skulle man plocka en lapp i en urna och fundera över lappens budskap. -"Varför fick just du den lappen med de orden?" -"Sätt upp lappen på kylskåpet hemma och tänk på orden ofta", säger Tina som har hand om urnan. På min lapp stod det "Jag tar ansvar för mitt liv"

JAG TAR ANSVAR FÖR MITT LIV!

Chefen drog efter andan när hon fick veta vad som stod på min lapp. Jag kan inte annat än att hålla med henne om att jag verkligen gör just det... och det känns fantastiskt bra!

Bloggen är ett minst lika bra ställe som mitt kylskåp.

4 kommentarer:

  1. Affirmationer är bra. De får en att tänka till. Den lappen var ju som gjord för dig. Du tar ju verkligen ansvar för ditt liv, så som jag uppfattar det i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Mycket passande till dej vännen. Kul att du delade med dig av vad just du fick. Kram!

    SvaraRadera
  3. Din var klockren!! Men vad sägs om min.... något om att jag får kärlek..hm, vet inte om jag är med där riktigt.

    SvaraRadera
  4. Cicki: Visst var den skrämmande bra?
    Hilda: Man måste ju dela med sig av godiset... eller?
    Loppis: Som jag hörde din så var det helt enkelt ett löfte om att du ska få all den kärlek du behöver! Jag tvivlar inte en sekund ska du veta! Du äger Loppis!

    SvaraRadera