onsdag 17 september 2008

Frk Ruter och kortleken...

Fröken Ruter har frågat mig massor om kortspel och jag vet inte riktigt vad jag ska svara henne.

  • Är verkligen Spader den bästa färgen? Skulle det inte vara Hjärter egentligen?
  • Om man skulle bli utbjuden, visst borde Klöver Kung bjuda på middag på en fin restaurang?
  • 52 verkar mycket. Är antalet kort inte alldeles för många?
  • Varför är Ruter en låg-färg? Fröken Ruter själv är ju alltid glad och positiv...
  • Om man råkar inleda budgivningen litet för hårt kan då partnern känna sig bortspärrad i all evighet?
  • Om nu Ess är det högsta kortet, varför letar alla Damer efter Hjärter Kung?

Loppis hävdar med bestämdhet att 52 kort inte är för många, men vad vet hon om bridge?

5 kommentarer:

  1. Om jag fattat det rätt så är det väl så att Frk Ruter är mer snäll en smart, om man så säger.....:-)

    SvaraRadera
  2. .,..och nu fattar jag vad det är jag hävdar. Alla de där små grå har inte varit på plats idag..

    SvaraRadera
  3. Nej, men så har frk Ruter många ovanligt korkade frågor också, vad ska vi göra med henne?

    SvaraRadera