onsdag 17 september 2008

Utmanad!

Spader är utmanad av världens härligaste Hilda, bloggvärldens svar på Goldie Hawn, verkligen inte rädd för att bjuda på sig själv!

Nu har jag tidigare i höst förklarat att jag inte har koll, men tycker, det gör jag naturligtvis... Förmodligen tycker jag inte rätt, men om ni vill ha koll så får ni väl fråga Engla eller någon annan i stället...

Shoppa - det kan i alla fall Spader göra - men blogga mode - nope?!?

  1. Spets- Inte så att det syns på andra ställen än i sovrummet.
  2. Höga Stövlar- Aldrig i livet! Som i Pretty Woman då, innan shoppingen...
  3. Vadlånga kjolar- Ja, tack! Känner mig som i en annan tid, världens härligaste tid - i England eller så!
  4. Baggy jeans- NOPE. Spader är för gammal!!
  5. Det dressade modet- Hade gärna velat ha om jag jobbat som jurist eller ekonom i näringslivet. På min skola kan man påstå att det är som att hoppa i ishavet utan flytväst eller livboj.
  6. Halvöppna skor, typ håliga skor- Spader säger NEJ!.
  7. Kilklackar- Nej, Spader har inte hängt med utan vill fortfarande ha mormors-klack!
  8. Capen- Ja, tack, sitter snyggt ovanpå min vadlånga kjol!
  9. Leopardmönstrat- Se svaret på nummer 2
  10. Kappor i glada färger- Har röd och vill ha en gul!
  11. Rutigt- Japp, älskar rutiga kjolar. Lyckades köpa flera kjolar förra helgen och en klänning! Äntligen har jag fått ett rätt!
  12. Väst- Nej! Skinnväst är det optimala fulplagget. Våga vägra väst! (Utom flyt då!)
  13. Hatt och andra huvudbonader- Gillar egentligen inte mössor men förra årets UF-företag gjorde flera modeller och Spader är ju världens bästa kund! Vill ha hatt, men enligt min kära moder är det skottpengar på sånt... Är vi inte kungliga i vår familj då?

Som ni ser så har jag verkligen ingen koll! Nu vill jag utmana världens bästa Loppis, Miss UD och Choklad. En smart böna skaffar sig koll!!

6 kommentarer:

  1. Hu spader.. jag vågar inte skriva något om mode..!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Inte jag heller! Men om man inte vågar så är man bara en liten lort...eller hur det nu var hon skrev, författarinnan från Småland. Klart att du slipper... men jag tror att du har koll, mer koll än jag i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Spader: Det där gjorde du väl bra! Men nästa gång kanske det blir en utmaning om shopping vem vet. Då blir du den första jag utmanar. Men du Spader, jag är förmodligen universums trögaste men vad är en cape?? Är det en sån där rock som massmördare brukar ha på sig...eller kanske inte....nä...äsch de va inge...
    Tack för liknelsen förresten underbara du!!!

    SvaraRadera
  5. Klar jag antar utmaningen. Alla grejerna du nämnt med fetstil är ju sånt som är hot i höst, vilket inte betyder att jag sympatiserar med trenden i fråga. Fru Choklad är ingen fashionista utan en stilista ha ha ha. Nå jag har i alla fall min egen stil som jag odlat ett tag nu, men det är klart dyker det upp trender som faller mig på läppen är jag naturligtvis inte den som bangar om man säger så.

    SvaraRadera
  6. Choklad: Vilken stilista sedan...Heta grejer förvisso, men de flesta går min näsa förbi...

    SvaraRadera