torsdag 25 september 2008

Lärare

En udda samling som alltid har litet negativt att säga om nästan allt de upplever som just lärare. Privat gäller något helt annat!
  • Föreläsning -skit, eller åtminstone halvskit. Man borde ha fått prata med andra lärare i stället!
  • Täff med andra lärare -skit eller åtminstone halvskit. Man borde ha fått lyssna på någon som vet något i stället!
  • Rektorer -skit. De begriper ju ingenting!
  • Kommunpolitiker -skit. De begriper ju ingenting -vad har de här att göra/de visar sig ju aldrig!
  • Andra intressenter av skolvärlden -skit. De är totalt ointresserade/de lägger sig i sådant de inte begriper!
  • Föräldrar till elever -skit, eller åtminstone halvskit. De är totalt ointresserade/de lägger sig i sådant de inte begriper!

Det är helt otroligt att just en samling lärare ska ha så svårt att respektera en människa som förläser för dem. Att de inte kan följa en instruktion och göra det som förväntas av dem...

Lärare som har konferens är som vilka besvärliga elever som helst... Spader blir inte ens förvånad längre. Tur att lärare sällan/aldrig åker på konferenser med alkohol. Då vill inte Spader följa med...

4 kommentarer:

  1. Jag bara ler....eftersom jag i mitt tidigare liv ofta föreläste för just lärare. Fast det fanns ju undantag. De som tog till sig det jag sa......:-)

    SvaraRadera
  2. Spader hoppas att hon åtminstone försöker se intresserad ut!!

    SvaraRadera
  3. min teori är bekräftad ;-)

    SvaraRadera