tisdag 23 september 2008

Spader och den försvunna CD:n

Spader har letat och letat, i flera timmar, efter en liten CD-ROM med diverse viktiga saker på, bland annat kidsens matteprov. Nu är allt genomsökt och städat, men ingen CD-ROM...

Ringde äldste sonen om Juniors hämtning. Nämnde att jag har letat efter en skiva hela eftermiddagen...

-"Låg den i din laptop?" ... -"Då vet jag var den är, jag tog ur den förut"!!! (Nu menar ungen i somras)!!

Nu tror du att jag blev arg, men det blev jag underligt nog inte. Nystädat kontor och alla saker på plats... Vem kan önska sig mer???

Förresten skiner solen i lilla jobb-byn.

5 kommentarer:

  1. Äldste sonen är guld värd.

    Gifter du bort honom till tant UD?

    SvaraRadera
  2. Jajamen, ni är båda ena riktiga kap! Men vi kan väl vänta något år?
    ;-))

    SvaraRadera
  3. Det gäller att tänka positivt.....:-)

    Och nu kom jag på vem jag tyckte Charlotte Perelli liknade häromkvällen. Det är ju Miss UDs alias med det generösa leendet....:-)

    SvaraRadera
  4. Sonen får gärna dela med sig av det minnet till mig. :-) Det är ganska så skräckigt att glömma en hund eller att hämta på fritids :-?

    SvaraRadera
  5. Cicki: Ett verkligt generöst leende är det! Visst kommer man längre om man tänker litet positivt!
    Smina: Jag ska be honom skicka över litet...inte kul att glömma bort barnen, lilla byn är för liten för sånt! Men du, det finns värre saker att göra, litet disträ kan man väl vara ibland!

    SvaraRadera