fredag 19 september 2008

Spader och Inkasso

Hur man skrämmer bort eventuella friare, lektion 1A:

Berätta om dina erfarenheter av inkassobolagen... Så därför följer här ett utdrag av Spaders fredagspost.

"I ovanstående ärende så önskar vi meddela följande:

Borgenären vidhåller sitt yrkande till alla delar då uppdraget beställdes den 9/7 2008.
Uppdraget påbörjades enligt beställnigen genom att borgenären beställde nödvändigt material för att fullgöra uppdraget.

Efter Er avbeställning har kreditering gjorts för sådant material som inte är speciellt för Er pool.

En stämningsansökning kommer därför att inges mot Er om ej slutbetalning eller uppgörelse träffats med oss inom 10 dagar.

Se tidigare inkassobrev"

Jag gillar verkligen Er med stor bokstav. Viva Pool & Spa i Dalarna AB måste vara ett riktigt bra och förtroendeingivande företag... Min rumpa!

Inkassobolagets brev är ett svar på mitt brev från den 28/8 som lyder såhär:

"Ärendenummer: abcdefghijklmn Handläggare: S A

Bestrider härmed yrkandet på såväl kapitalbeloppet, jämte ränta, som inkassokostnader, då Viva Pool & Spa i Dalarna AB inte har utfört någon som helst poolservice hos mig. De tillbehör och det material som avses i fakturorna är avbeställt tillsammans med den i god tid avbeställda och därmed heller inte utförda tjänsten, varför jag lämnar ert krav utan avseende.

En ansökning om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten kommer självklart också att bestridas av tidigare angivna skäl."


Ordet ansökning skulle jag aldrig använda, men det gör de själva!!

Så om du vill ha en brud som kommer att stämmas inför tinget, då ska du satsa på Spader...

C U in court!

6 kommentarer:

  1. De ska bara akta sig så att inte Spader ringer till Surtant Klöver ;-)) Men det finns risk att hon dyker upp och ringer till Sverker... Girlpower it is!

    SvaraRadera
  2. oj oj oj. Ja dom där vet då inte vem dom får att göra med. Jag skulle inte bråka med Surtanten :-)

    SvaraRadera
  3. Nej, henne ska man akta sig för! Kram!

    SvaraRadera
  4. Om du verkligen ska till TR så hör av dig så kanske jag kan komma med lite goda råd och juridisk suport. Du är liksom hemma på mammas gata nu..........

    SvaraRadera
  5. Vi får väl se om vi hamnar i TR, det brukar iofs ta en stund, men vet inte riktigt om företaget kan få ihop till en stämning i verkliga livet. Support mottages annars tacksamt!! KRAM!!

    SvaraRadera