fredag 5 september 2008

Spader och mobilen

När de andra brudarna hela tiden både kollar och får SMS när vi är ute använder Spader egentligen endast mobilen för att vara nåbar för kidsen.

Spaders första mobil var en 30-årsgåva av Stjärnsopranen och Landslagsspelaren, en riktig tegelstens-Nokia (mycket snygg och modern då!) och det var roligt att skriva in numret i jobbansökningarna som då skrevs efter högskolexamen.

När Spader är hemma varken hör eller ser hon sin mobil... och ja, det har hänt att Spader har missat erbjudanden som är egentligen för bra att motstå.

Skriver Spader SMS själv? Ja, men med viss möda... Skönt att kunna slänga in en gubbe nu och då!

Om Spader glömmer sin mobil ibland??? Ja, hon har den visserligen i ett band om halsen, men ändå... Så klart den försvinner mellan varven, eller ganska ofta!!

4 kommentarer:

  1. Min första mobil var nog av samma slag som din. Den hette Ringo och var en av de första i storlek hanterabara mobilerna. Men man fick ha stor handväska. Jag har heller aldrig varit någon stor sms:re även om det är praktiskt och enkelt ibland. Den ligger lika ofta kvar i köket som den hamnar i handväskan. Och sedan jag bytte till den senaste mobilen och inte kan ha min gamla vanliga ringsignal (Still got the blues)så hör jag den även väldigt sällan....:-)

    SvaraRadera
  2. Sså har du ju inte så mycket blues numera heller;-)) men du har ju satt i en mycket smart mobilhållare i min väska! Så litet koll har du allt!

    SvaraRadera
  3. Du har fått en utmärkelse

    http://cickisdesign.blogspot.com/2008/09/utmrkelse.html#links

    SvaraRadera
  4. OOOOOJ! Tack jag måste tydligen snabba på mina egna nomineringar, märker jag!

    SvaraRadera