söndag 26 oktober 2008

Nära mellan glädjen och sorgen

På tunga och trötta ben släpade jag mig runt de 10 kilometerna. Trots detta blir tiden OK; 1.32. Märkbart är hur jag känner att mitt leende gärna vill sträcka sig ända till öronen. Den sista kilometern passeras huset där Henrik och jag bodde med ungarna och jag blir förvånad av att tårarna bara trillar och att de inte går att stoppa. Förmodligen är det mitt vanliga jag som tittar fram efter att jag har slutat med medicinen.

Missförstå mig inte här, jag vill verkligen känna fullt ut, för den där lyckan som kvittrar runt i bröstet blir bara större och större.


5 kommentarer:

  1. ÅÅÅå Spader jag tror att jag kan förstå dig i dina kännslor. De älskade som man har forlorat har alltid sin speciella plats. På något sätt så är det väl det här som kallas att man lärt sig leva med sin sorg. Man kommer tillbaka till livet och lycka och glädje kan kännas så förbaskat bra. Men när man minst anar det så kan även tårar komma fram och saknaden vara så stor....fasten man ändå har det bra och livet är så härligt på många sätt. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Ja, men det är så svårt att förstå de här känslorna när man inte fattar dem själv, man bara har dem... Saknaden och den där förbannade orättvisan gör mig förbannad och ledsen... Samtidigt så är jag såååå lycklig - knäpp rent ut sagt!

    SvaraRadera
  3. Inte är du så knäpp utan aldeles vanligt mänsklig. Och ja, det är svårt att förstå för att sorgen man bär med sig förändras och det är inte alltid tanken och förnuftet hänger med vad man känner. Men jag tror att det viktigaste är att tillåta sig känna precis det man känner.Det är ju så fruktansvärt klyvet att känna sina väldigt stora inomboende krafter man har i sitt kännslo liv, vilket både kärlek och sorg är.Uccchhh... Nu låter jag som en farbror Barbro men jag vill bara att du ska veta att du inte är så knäpp utan att det du nyss upplevde inte är konsigt utan även det så småningom faller på plats.

    SvaraRadera
  4. Tack älskade Farbror Barbro -men vilka högtalare passar egentligen till systemet när equalizern har sett sina bästa dagar? ;-))

    SvaraRadera
  5. Om du väntar ett ögonblick så ska jag bara smörja in mina händer med handcreame först så ska jag titta på det sen ;-)

    SvaraRadera