söndag 19 oktober 2008

Veckans ordspråk

Vilket av alla världens ordspråk ska vi ta?

Eftersom Spaders våg verkligen är samarbetsvillig föll jag för det här ordspråket när jag letade i gömmorna: "Kärleken kan göra en människa tjugo kilo lättare." Men det är väl kanske inte så enkelt? Om vi gör om ordspråket litet grand är det som gjutet för Spader: "Kärleken kan göra Spader lättare på foten"! För så är det! Spader har skaffat sig ett Spader Ess... Den som försöker blanda bort korten nu får stryk!

8 kommentarer:

  1. hä kvitt full då resultate väl
    a samu.
    välkummun tebaks
    önsk an
    rattsman

    SvaraRadera
  2. Här ska inte kuperas mera. Nu kör du för allt vad tyget håller och bara har super skoj :-) Jag är glad för din skull Spader:-)

    SvaraRadera
  3. Tack Smina, goding! Jag ska försöka ha så roligt så! KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Spader Ess? Är du säker på det? Det kanske är Hjärter Kung.

    SvaraRadera
  5. Alltså... Litet för tidigt att vara säker på färg och/eller valör men Spader vill nog helst ha ett Ess. Du vet väl att Ess sticker Kung?;-)Spader har ändå en känsla av att Hjärter är en färg som är litet mjäkig...KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Det gäller att hålla reda på färger och valörer....:-)

    SvaraRadera
  7. Just det är faktiskt en av mina starka sidor...

    SvaraRadera