tisdag 11 november 2008

En tuff morgon!

Junior och hans mamma diskuterar vem det är som ska bestämma i Huset i Älven. Jag anser att det är jag som ska bestämma och det gör tydligen Junior också -utom när han tycker annorlunda än sin mor. Det är ganska ofta...
  • Om Spader säger att det är dags att gå och lägga sig när klockan är 21.00 anser Junior att det är fel tidpunkt.
  • Om Spader säger att Junior ska ta på sig allvädersstövlar till skolan anser Junior att jumpadojor är mer ändamålsenliga.
  • Om Spader säger att det är dags att borsta tänderna anser Junior att det är dags att äta glass.
När Spader resignerade i går kväll och beslutade att Junior har full självbestämmanderätt i alla frågor blev han totalt vansinnig. -"Jag vill göra som du säger! Men..." Sänggåendet blev kanske inte så tidigt som Spader önskade.

I morse klev äldste sonen upp med halsont och trötta ögon så man vet inte riktigt vad Junior har på sig när han är i skolan... Kanske är det jumpadojor i dag igen!

3 kommentarer:

  1. För att citera en ej namngiven mormor: "Låt pôjken få som han vill!":)

    SvaraRadera
  2. Men är du säker att detta rör en konversation i huset vid älven och inte i huset på Södermalm?!
    Jag tycker att detta låter väldigt, för att inte säga identiskt, med konversationer av det slag som jag har med sonen! :)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Ja, det verkar onekligen enklast... i alla fall en liten stund!

    Fru Choklad: Vad gör man-sliter sitt hår. Idag har allt gått litet mer smärtfritt!

    SvaraRadera