tisdag 4 november 2008

Sjuk Spader

Spader måste ha lyckats få någon bacill för i halsen gör det ont, ont och hon fryyyyser. Inget jobb idag även om man kan hoppas att det kan konstrueras ett prov framåt eftermiddagen.

-"Du måste äta vitaminer" -säger Mamman som turligt nog befinnner sig på plats bland alla sjuka barnbarn och barn. -"Det här flängandet orkar du inte med!"Spader tar alltså sina vitaminer och är tyst - när mamman säger saker så bestämt så är det lag på att lyssna!

På Linedancen igår stod Spader mest still och tittade -fötterna ville inte gå dit de skulle. Hjärnan hade tydligen full overload. Nej-tillbaka till soffan och filten - försök vila litet!

7 kommentarer:

  1. Spader får vila lite. Mamman får rodda kidsen och resten. När dyker Esset upp?

    SvaraRadera
  2. Hörru! Jag som vill prata massor med strunt, då får du ju inte vara sjuk! Hoppas du kryar på dig snabbt som ögat och passa på att vila lite och samla ihop alla krafter. Stor stor kram!! *viskar* sa jag att sms från det stora landet over there kom igår? thihi

    SvaraRadera
  3. Miss UD: Mamman roddar för fullt! Esset kommer först nästa helg, meningen är att jag ska till huvudstaden i helgen...vi får väl se hur det går!

    Loppis: Ja, jag längtar ihjäl mig efter struntprat! Nu jobbar du ju länge i kväll också, men har vi riktig tur så hinner jag bli frisk till i morgon! Vill höra allt!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Krya på dig, gumman och lyssna på mamma. Mammor är kloka, vet du. I alla fall ibland.....:-)

    SvaraRadera
  5. Men stackars dig! Det är ju så in i bängen trist att vara sjuk. Lyssna du på mamma och bara ta hand om dig. Du vet väl att när man är sjuk så får man ligga i soffan och titta på film och dricka massor med gott te och äta nybakad banankaka hur mycket man vill utan dåligt samvete och ja! Bara vara.
    Jättekram hjärtat (förlåt jag menar spader !) och hoppas att du snart kryar på dig.

    SvaraRadera
  6. Synd om mig är det! Men det är ju skönt att veta att man ska bli frisk, det blir man alltid efter förkylningar - tur att man vet hur det är att föda barn, dvs inte att jämföra med på samma vecka! Lyssnar på mamma, det gör jag alltid! KRAM väldens bästa Choklad!

    SvaraRadera