måndag 10 november 2008

Spader -en nyckelperson

Esset anser att Spader är en aning oorganiserad, eller som han själv uttrycker det- "Spader är en slarvmaja!" Själv lever han ett organiserat och välordnat liv som sällan stökas till -utom när Spader dyker upp och sprider diverse pinaler i lägenheten. En och annan liten ägodel har dessutom råkat bli kvar fastän Spader är tillbaka i Huset vid Älven. -"Taktik!", trodde Esset då, där i början.

Om man då -trots att man har visat sig vara litet mindre begåvad när det gäller ordning och uppförande- blir betrodd med alldeles egna nycklar till Essets lägenhet kan man finna sig i man får en uppmaning värd en sjuåring; -"Tappa inte bort nycklarna nu!"

Men idag när Spader kom till jobbet upptäckte hon att nycklarna till salarna och skåpen ligger kvar i väskan som har varit i Stockholm. Det är tydligen ganska svårt det där med nycklar...

4 kommentarer:

  1. Spader är en mästare på ordvitsar och jag ska här göra ett försök till relaterat inlägg. Det är ju inte bara så att du är en nyckelperson utän även en nyckelpiga.

    Hahha dra på trissor vilken nivå på humor eller hur? :-)

    SvaraRadera
  2. nycklar är klurigt. Men det är bara att ropa så öppnar jag alla dörrar för dig.

    SvaraRadera
  3. Spader kommer få fin-fint besök vid julveckan. Tess & jag tittar förbi. Måste ju om inte annat syna det där esset som det pratas så mycket om....

    SvaraRadera
  4. Smina: Klart man är en nyckelpiga! Göteborg nästa?

    Loppis: Tur att jag har dig!

    Miss UD: Det måste dykas upp mellan den 21:a och 25:e eller så då! Esset tål att synas...Ni är så välkomna menar jag...

    SvaraRadera