söndag 23 november 2008

Spader får en bridgejunta!

Helt plötsligt så får Spader ihop några tjejer som vill lära sig hur man egentligen lirar kort! Så nu startar faktiskt en liten bridgekurs med Meja, Smina och Lisen på tisdag. Spader har plockat fram material och bett Brasse, världens bästa Brasse helt enkelt, att fixa några brickor! Det är inte klokt vad som kan hända en fredag efter jobbet!

Om de är helt obildbara så får jag väl skicka dem till Såstaholm och den andre bridgeläraren Björne, men tills vidare får de nöja sig med utsikten över Älven och Spaders enkla rätter.

Det här blir roligt!

Ja, och Lisen då, hon har lovat Spader att hon ska få lära sig att bugga... -"Om du bara tar det lugnt och räknar ska du se att det går bra!" En, två, tre, fyra... Tänkte sno den repliken till min lilla bridgekurs!

2 kommentarer:

  1. Jag vill verkligen inte till Såstaholm så jag känner stor press.För när det gäller kort så kan jag verkligen vara obildbar...men jag vill inte till SÅSTAHOLM !!!!
    Sen mins jag inte riktigt hur det blev sakt men var det redan nu på Tisdag som det hela drar igång? Se vad lite vin kan ställa till det:-)

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra mitt bästa för att se till att du får stanna i lilla byn...

    Nu var det faktiskt sagt litet olika för jag försökte ducka det hela innan jul, men om du kan på tisdag så kör vi!!! Då får ni litet att träna på ett tag, kan vara kul - hemläxa ska det bli också! Oh-Yeah Spader är verkligen lärare hon!!!

    SvaraRadera