fredag 14 november 2008

Spader och Junior

Med jämna mellanrum flyttar Junior in till sin mamma. Det finns inte en chans att han just då tänker sova någon annanstans än i Spaders dubbelsäng.

Nu sover Junior i sitt rum igen, med blå ljusslingor runt fönstret som gör hans rum spännande och mysigt. Om han sedan har sovit gott är en annan sak. Sur som den värsta tonåring förkunnade han i morse att: -"Det är skitjobbigt att gå ut i skogen, jag tänker inte gå!" När hans mor förklarar att han nog borde sluta skolan för att stanna kvar hemma och att det är OK (ledig storebror idag) skriker han -"Du är dum!" och "Jag pratar inte med dig!" Så Spader lämnade hemmet utan puss i morse, men förväntar sig att Junior är på väg ut i skogen nu.

I går gick det heller inte att göra läxan färdigt för han hade en stark smärta i handen. -"Det sade jag till fröken i dag, så det vet hon"! När Spader tycker att det är dags att skärpa sig säger han: -"Man skriver med handen så tyvärr... nu går jag och lägger mig"! Godnatt, sa Spader då!

Efter en liten stund kommer han tillbaka till sin mamma. -"Det kommer att ta en liten stund det här". -Varför det? "Jag råkade ha på tvål i stället för tandkräm på tandborsten så jag måste göra ren den... "15 minuter senare sov Junior!

Undrar om Esset verkligen vill hälsa på?

4 kommentarer:

  1. Junioren är verkligen inne i en period nu....:-) Vill Esset träffa Spader så får han väl helt enkelt vänja sig. Ta det onda med det goda, så att säga. Kram på sig

    SvaraRadera
  2. Men tänk om Junior är det bästa som huset förmår?!? Kram på sig själv och ha en toppenhelg!

    SvaraRadera
  3. Åh Livet ÄR underbart, visst?!
    Du får snart mail. Kram!

    SvaraRadera
  4. Livet känns faktiskt toppen! KRAM!!

    SvaraRadera