torsdag 13 november 2008

Spader och Systemet V

Efter lunchen i dag infann sig en djup kris. Spader höll på att somna vid sitt skrivbord och något radikalt behövde ske...

Jag åkte till Systemet! Nu börjar jag tydligen roa expediten enormt för några gånger vände hon sig bort, jag tror hon fnissade till och med.

Jag skulle köpa sånt här för det ville Mamma ha och Fru Choklad tyckte att den var god! När jag frågade om jag fick köpa två så skrattade expediten och så att jag fick köpa hur många jag ville, eller nej, hon hade bara 150 i lager. Då köpte jag 4 stycken. Jag köpte litet annat också och då frågade expediten om jag ville ha det i en kartong. Nu frågade jag tydligen något riktigt roligt för jag undrade om jag skulle kunna bära den. Egentligen undrade jag, förstår jag ju nu, hur stor en kartong är... Nåväl, jag kunde bära kartongen så nu är helgen räddad! Törs Spader verkligen återvända för nya inköp?

4 kommentarer:

  1. Men jösses... en hel kartong. Det blir en galen helg med esset hör jag! Kastrull..?

    SvaraRadera
  2. Inte kastrull -det har vi inte tid med... Men en Asti kanske till bubbelbadet? Galen helg? -YUP!!

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha Fick du tag i fyra stycken!!!! Ja då är ju advent säkrat framöver då. Nu får jag ju innerligt hoppas att du tycker om den också för annars får jag ställa mig i ett hörn och skämmas som lurat på dig hela fyra flaskor. Jag tror att de där sconsen du vet blir fina till...... Jissa om det ska bakas i helgen här! Oh my goooood.

    SvaraRadera
  4. Jag blir också sugen på att baka, men jag tänker hejda mig litet... Gillar inte riktig glögg själv, men nog kommer den att gå åt! Helt säker!!

    SvaraRadera