torsdag 13 november 2008

Spader och den nya taktiken

I dag fick Spader en puss och det var ingen, varken Junior eller någon annan som påstod att hon var djävligt dum. Hur gick det till?

  1. Spader smyger in och viskar till Junior -"Vill du gå till skolan idag?"
  2. Spader smyger ut.
  3. Spader smyger in och viskar till Junior -"Vill du gå till skolan idag?"
  4. Spader smyger ut.
  5. Spader går in och säger högt till Junior -"Vill du gå till skolan idag, eller ska jag ringa och säga att du inte kommer? Du vet väl att det är du som bestämmer allt?"
  6. Junior svarar -"Jag har ju bestämt att du ska bestämma! Jag är på väg upp nu!"
Resten av morgonen går som tåget - Spader och Junior glider upp utanför skolan i precis rätt tid, trots att det skulle skrapas bilrutor och allt!

6 kommentarer:

  1. hej, hittade hit från Hilda!
    Verkar som taktiken funkar.
    Den ska jag lägga på minnet:=)

    SvaraRadera
  2. Hej Lynette, välkommen hit! Alla sätt är bra, taktiken funkade i alla fall idag!

    SvaraRadera
  3. Det kallas för mamma-diplomati. En förmåga som enbart mammor har. Funkar för det mesta.

    SvaraRadera
  4. Mammadiplomati är tydligen värsta grejen! Är lycklig över allt som funkar!

    SvaraRadera
  5. Ja ibland blir man bara helt MATT över de märkliga metoder som funkar på barn. Jag kommer aldrig att upphöra att förvånas.... aldrig.

    SvaraRadera
  6. Men oj, vad jobbigt att man måste trixa så väldigt mellan varven!

    SvaraRadera