torsdag 13 november 2008

Spader och spaken

Spaders bil har precis nyss varit på service. Extra allt. När Spader slår på bilen så talar den om att ett till framljus är ur funktion -inte så väldigt bra i vintermörkret. Nu är Spader ändå tvungen att ringa Tobbe, Spaders alldeles egna mekaniker, för när hon och kidsen var ute i går gjordes upptäckten att blinkers-spaken satt där litet halvlöst vid ratten. Om du nu tillhör den löjliga minoritet som kallar blinkersen vid dess rätta namn, körriktiningsvisare och känner dig litet småirriterad av Spaders språkbruk vill jag härmed be om ursäkt för den slappa lingvistiska stilen här i inlägget!

Spader blev full i skratt och tänkte att hon hade slitit ut den, vilket de flesta bilister INTE gör, det tycker Vindvirvel också! Spader själv kan till och med blinka hemma på gården eller om vägen svänger kraftigt!

När hon visar den äldste sonen varför hon ser litet bekymrad ut sjunger han: -"Min spak är lös, den är jättelös..." Stort skratt bryter ut i bilen, vad sägs om det en skiten onsdag?

UPDATE: När jag skriver att jag "slår på" bilen menar jag att jag startar den! Bilmisshandel är det värsta jag vet... det brukar räcka med att skrämma bilarna med skroten!

8 kommentarer:

  1. Det var ju tur att du uppdaterade med att slå på bilen är detsamma som att starta den. Min tanke var ju annars att det är inte konstigt att lysen och spakar både strejkar och sitter lösa om du slår på den. Jag strejkar alltid om någon slår på mig.

    SvaraRadera
  2. Men skrämmer de dig med skroten då? KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Än har det inte hänt i alla fall....:-)

    SvaraRadera
  4. Vilken tur!!! Mig skrämmer de snart med systemet...

    SvaraRadera
  5. Ups! Ja du vet ju i alla fall vad det heter. Om du så piskade livet ur mig skulle jag aldrig kläckt ur mig ordet "köööörriktningsvisare". Jag hade envisats med blinkers-spaken tills jag var död.
    Fast jag gillar sången! Ha ha ha!

    SvaraRadera
  6. Roligast när han kom vad han sjöng!!

    SvaraRadera
  7. Det här hade jag missat! Inte hunnit läsa nån blogg på en vecka drygt, knappt svara på mina kommentarer ens...
    Du får 5 körriktningsvisare av 5 för ditt användande av blinkers! Heder!
    Ibland funderar jag på att utföra någon form av protest - köra med blinkersen på i flera timmar i stan. Även om jag inte ska svänga... Går det budskapet fram tror du?

    SvaraRadera
  8. Förmodligen går budskapet fram när de intervjuar dig på TV efteråt, när du har skapat en läcker röra av små söta krockar i hela bygden! KRAM!!

    SvaraRadera