söndag 23 november 2008

Veckans ordspråk

Letar runt för att hitta något som beskriver hur Spader ser på världen just nu. "Bakom varje framgångsrik man står en kvinna" dyker upp på skärmen. Varför bakom, undrar Spader då, varför inte bredvid eller tätt, tätt intill? Är det så att kvinnan ska skydda mannen från dolkstötar i ryggen eller? OBS: Jag har förstått ordspråkets egentliga innebörd, men jag gillar det ändå inte.

Om nu Esset är framgångsrik, och det är han, ska Spader då skynda sig dit och gömma sig bakom, eller kanske snabbt ställa sig bredvid honom? Kan det vara mannen som står bakom kvinnans framgång - eller hur är det -ingen människa är en ö?

"Spader står bakom, bredvid, eller tätt intill mannen i sitt liv -om det inte är snökaos eller något annat ute i spenaten -då får han vackert stå för sig själv!"

6 kommentarer:

  1. "bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna". Är det inte så det lyder...;)

    SvaraRadera
  2. Sååå är det ju! Vad jag är bakom?!?

    SvaraRadera
  3. Jag, Alltså NYA Hilda, hade minsann ställt mig framför och skym(m)t vägen!!! :)

    SvaraRadera
  4. Nya Hilda är så himla busig! Kanske Spader också ställer sig framför mellan varven?

    SvaraRadera
  5. Att fruntimmer är bakom
    är en gammal sanning.
    obs humor
    dont kill me, please
    hehe
    rattsman

    SvaraRadera
  6. Rattsman sticker ut hakan ser jag... Joo, dina sanningar är väl per definition gamla -gammal man gör så gott han kan!!!

    Ses vi till helgen då? Om farbror orkar vill säga...

    SvaraRadera