torsdag 11 december 2008

Midnatt råder...

När Spader och Äldste sonen kommer tillbaka från stora grann-byn ska vi koka kaffe. Juniors klass har nämligen lussefirande i eftermiddag-kväll och vi har ett kaffeuppdrag. Det är inte så svårt som att vi ska duka och "göra fint" i klassrummet. Hur gör man ungarnas klassrum fint -bättre än de själva alltså?

Äldste sonen ska passfotograferas hos Polisen. Spader tror att fotografiet blir mer likt brottsregisterfoton. -"Tänk på att du ska ha ditt pass i fem år, är du säker på att du inte ska raka dig?" Ööööööö -svarar sonen.

Tipp-tapp, tipp-tapp, tippe-tippe, tipp-tapp...

2 kommentarer:

  1. Inte för att det har med ämnet att göra, men följande länk har fått mig att allvarligt börja överväga sådant här bloggande: http://skyltmax.se/blogg/vinn-acdc-biljetter.

    Frågan är dock om jag tar tag i detta, varför en liten vädjan till Er kanske kan vara på sin plats. Vari min vädjan består, framgår med all önskvärd tydlighet av länken ovan. Om min vädjan hörsammas, lovar jag att aldrig - eller åtminstone inte så ofta - göra mig lustig över bridge, saabar, ekonomer och så vidare.

    Med Er förträffliga blogg (observera smickret) kan Ni inte annat än vinna tävlingen!

    /Forskar'n

    SvaraRadera
  2. Tyvärr -sånt gör jag aldrig! Man ska aldrig säga...

    SvaraRadera