torsdag 4 december 2008

Är snö snyggt?

Jooo, den är snygg! Vill inte ta på den, men när den väl ligger där och det är skottat fina gångar och det går att komma fram överallt och det gnistar i den på kvällen -om man ser på den inifrån -känns det OK!

Men när jag nu tittar ut och ser röran, de oskottade parkeringarna och den grå himlen som det singlar några glesa flingor från känns det som om man lika gärna kan ge upp...

Men -i januari ska Spader i alla fall med kidsen och Mamma till Thailand -där det tydligen har lugnat sig litet? Där finns det ingen snö! Tjohooo...

3 kommentarer:

  1. Snön har sina nackdelar. Enligt en av mina kurskamrater är det i själva verket den, eller närmare bestämt skidåkningen, som förorsakat finanskrisen! Jag antar att detta är en teori i ekonomilärarinnans smak, speciellt som den framförts av Kanadas riksbankschef (http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aEw8SqpZb1t4&refer=home).

    /Forskaren

    SvaraRadera
  2. Usch för snö.

    Med sedvanlig precision ger jag
    mig tusan på att helvetet upplever sin första snöstorm (om och när) det är dags för ankomst.
    fy för tusan
    rattsman

    SvaraRadera
  3. Forskaren: Du har fullständigt rätt -intresserar mig så pass att det naturligtvis får ett eget inlägg!

    Rattsman: Inget att vara glad åt det här - men om man sitter i huvudstaden blir man tydligen avundsjuk...

    SvaraRadera