måndag 26 januari 2009

Kinesiskt nyår

I kväll har vi släppt iväg stora kinesiska lyktor över den thailändska svarta himlen. Det är just därför som vi kommer att uppnå lycka och välgång under det kommande året. Det är som jag alltid har sagt -det kommer (naturligtvis) att bli det bästa året ever.

En liten fågel viskar i mitt öra att det har kommit ned tre (3) decimeter snö i Lilla byn. Själv går jag barfota på stranden och inser att jag har mer än två veckor kvar i paradiset.

Har hunnit läsa tre böcker och funderar över hur det är möjligt att jag ska kunna nöja mig med resortens minimala bibliotek under resten av resan. Det är då jag drömmer om framtiden och njuter av nuet samtidigt. För under det kommande året ska jag:
  • Spela litet kort (bl.a. på Åland och i Örebro)
  • Dansa linedance
  • Springa vårrus och tjejmil
  • Ta en tripp till San Remo
  • Åka med Loppis på ett varv
  • Lära några tokiga tjejer att använda en budlåda

Året börjar i alla fall bra! Och ja, Spader har, självklart, någon som skottar av gården hemma! Vem tar du henne för?

1 kommentar:

  1. Så det är flera du ska lära ut konsten att använda en budlåda till...menar det står ju tokiga tjejer och det kan ju inte vara oss du menra då ;-)

    SvaraRadera