söndag 18 januari 2009

Spader har lagt in en beställning

Alltså - det är tydligen svårt att få ner sakerna i väskan. Men gör det bara!!!

Nä- listan är klar -Spader vet alltså vad som ska ligga där när allt är klart. Problemet är att man ska packa få saker och Spader vill packa många saker -för i garderoben finns det redan så många somriga klänningar som inte hanns med att använda -det var ju inte den allra varmaste och soligaste sommaren -eller?

Just nu ser det ut som kidsens sammanlagda massa och/eller volym kommer ta upp ca 35 % av packningen -och så kan vi ju inte bara ha det -eller kan vi det?

Koncentrationsnivån är också rätt låg -Spader har nämligen lagt in en beställning på kaffe med mjölk innan planet ska lyfta mot Thailand och plussat på med en semla!

Spader gillar verkligen semlor men kan man då landsförvisas (menar här permanent) om man äter en sådan redan i januari? Tankarna på beställningen förvirrar...

4 kommentarer:

  1. jag har redan käkat två semlor i det logala lilla bagerier och inte skäms jag eller blir straffad för det....käka på du och njjjuuttt :-)

    SvaraRadera
  2. Nej, nej - ät du hur många semlor du vill. Du är ändå hjärtligt tillbaka till Sverige, åtminstone i mitt tycke. Men man vet ju aldrig om säpo har koll på det där med semleätandet, eller fra eller vad alla heter nu för tiden...
    Jag är så avundsjuk så jag skiftar i grönt på grund avseende din Thailands-resa. Men jag är inte sämre än att jag önskar dig o kidsen en riktigt härlig resa. ;) Ta fram alla sommarklänningar du har, du kan ju byta vid frukost, lunch och middag. Att du ska få använda dom här i Sverige är ju mindre troligt... säger pessimisten och drar filten upp till hakan. ;D

    SvaraRadera
  3. Smina: Word sister!

    Vindvirvel: Om FRA kollar in mitt semleätande so be it! Många sommarklänningar har jag stoppat i väskan! (Jag har förresten hört något rykte om att det ska bli bästa sommaren ever -jag brukar höra rätt)

    SvaraRadera
  4. Aha! Det ryktet tror jag på! Nu blev jag riktigt uppspelt... ;D

    SvaraRadera