torsdag 19 februari 2009

Spader är inte i Rio...

Skulle ha varit där nu - och dansat samba kanske?

Henrik fyller 50 år idag och det var dit han ville åka för att fira.

Eftersom någon var smart och släppte ned ytterligare en decimeter snö över Lilla byn stod Spader med snö till midjan när hon tände ljus vid graven i morse. Skulle ha varit perfa i Rio sa jag till Hinken då.

Tänker på hur vi var i London när han fyllde 40 och jag lurade honom av banan så han trodde att han skulle vara i Borlänge och gå på bio! Vilken tur att Mamma och Pappa såg till att vi kunde göra den resan. I London var det vår redan och vi koncentrerade oss på att spela bridge och stanna på rummet...

Man ska helst inte gråta på jobbet...

8 kommentarer:

  1. Så skönt att du har så fina minnen kvar. Bevara dom och så tar du fram dom när du vill. Och med hjälp av dina och kidsens gemensamma minnen så blir Henrik så levande som det bara går. Och jag håller med dig Spader, Rio hade nog varit bra mycket trevligare än det här. Varma tankar och tusen kramar.

    SvaraRadera
  2. Finaste spader, stor stor kram och vi gråter hur mycket vi vill på jobbet, tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Älskade vännen min. Gråt så mycket som du vill. Jag tror alla på jobbet förstår. Skickar tusen tröstekramar till dig och höjer min blick uppåt och säger grattis på 50-årsdagen till Henrik.

    SvaraRadera
  4. Grattis till Henrik i dag käraste Spader. Jag kan bara ana mig till den saknad du känner efter honom. Jag vågar inte tänka mig hur livet skulle se ut om jag vore i samma sits. Största kramen till dej idag och jag instämmer med övriga. Vi gråter hur mycket vi vill.

    SvaraRadera
  5. Om man är ledsen så gråter man. Och fördelen med att gråta på jobbet är att det finns folk omkring en som kan pussla ihop spillrorna sen så man orkar gå vidare.

    SvaraRadera
  6. Smina: Dansar samba med mig? Kram själv!!
    Loppanlej: Tur att du finns där!
    Cicki: Tror han blir glad åt grattiset!
    Hilda: Klart vi gråter -men jag undrar om jag verkligen ville det idag?
    Tess: Du har rätt - men kidsen blev nog litet förvånade...

    TAck för alla kramar!!

    SvaraRadera
  7. Så fint du skrivit. Kram på dig.

    SvaraRadera