onsdag 18 mars 2009

En helt vanlig onsdag

Spader jobbar -inte som andra, vanliga dödliga utan litet mer och litet bättre. Självförtroendet är på topp, hon rättar prov, sjunger i korridoren, pratar med Loppis, träffar Skatteverket, har möten och äger helt enkelt.

Kommer hem till Huset vid Älven och är morsa -inte som andra, vanliga dödliga, utan litet mer och litet bättre. Självförtroendet är på topp och hon delar ut läxa, sjunger i köket, lagar blomkålsgratäng och köttfärssås, skickar Brasse och Äldste sonen på sopsortering, fikar med Meja, viker tvätt och äger helt enkelt.

Om bara Esset hade varit här så skulle det vara perfekt...

9 kommentarer:

  1. en helt underbar dag tycker jag att det värkar.

    SvaraRadera
  2. YUP- underbar- om Esset hade varit här alltså...

    SvaraRadera
  3. Du borde gilla den här bloggen...

    SvaraRadera
  4. Vad harmoniskt och ljuvligt det verkar. Det är härligt när självförtroendet är på topp. Njut av den karamellen. Minnet av den kan behövas tas fram en dag som inte är fullt så ljuv. Kram på sig kära Spader

    SvaraRadera
  5. Så klart att Spader äger.....det vet väl varenda människa :-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt att tillåta sig att må så bra!!!?!!!

    SvaraRadera
  7. Lite mer och lite bättre, låter bra. För dig verkar det vara ett rådande tillstånd, jag får bara atacker av det ibland och då kvittrar jag och står i och hela familjen håller på att bli galen på mig. Det är svårt att hålla saker på en lagom nivå. Fast du är bara bäst, tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Cicki: Stoppar karamellen i den påse där ljuvligheter kan förvaras.
    Smina: Alla vet...i alla fall i Lilla byn!
    Tess: Såååå härligt!
    Speja: Min familj blir ganska galen på mig också-men det struntar väl jag i! Lagom -vad är det?

    SvaraRadera