onsdag 18 mars 2009

Spader och sommarlovet

Kollegorna suckar och säger näää, det är verkligen inte många veckor kvar till sommarlovet. De stackare som är mentorer för årets treor har något panikartat i blicken, medan Spader som har en hög rara ettor inte tycker att sommarlovet kan komma snart nog.

Eller, det kanske är för att Spader har planer på att tillbringa lovet tämligen nära Esset dygnet runt.

-Jo, Esset. Jag tänker punktmarkera dig under 8 veckor i sommar.
-Åh, herregud så otäckt! Kanske du måste åka till mamma ibland så jag får vila upp mig...
-Jag förstår inte, sååå besvärlig är väl ändå inte Junior?

Få se nu... 11 veckor kvar!

8 kommentarer:

  1. Hej! Kikar in för första gången på din roliga blogg och hittade till min förtjusning djungelordspråk. Jag diskuterade just det där om blixten och fantomen för bara någon dag sedan - och ja, jippi, jag hade rätt.

    SvaraRadera
  2. hehe
    Friska fläktar snurrar fort.

    När esset kommer till djungeln
    kvittrar spader.

    fantomen numera utbytt mot esset,
    gäller samtliga ordspråk eller?

    rattsman

    SvaraRadera
  3. Speja: Välkommen hit! Ja, Fantomen är en riktigt cool kille -Spaders idol kan man säga! Härligt att du hade rätt -sånt är viktigt.
    Rattsman: Återkommer i frågan om Esset contra Fantomen...men visst har du rätt, det kvittras en del när Esset är i närheten...
    Miss UD: Tänk att det verkar som om också denna sommar ska bli den bästa sommaren ever. Hur är det möjligt?

    SvaraRadera
  4. Helt säker på att det är Junior som är besvärlig? ;)

    SvaraRadera
  5. Jerk: Esset fick något vilt i blicken när jag påstod att det var Junior -så jaaa, annars vet jag faktiskt inte...

    SvaraRadera
  6. Hi hi jag tycker det låter som att både Spader och Esset får bästa sommaren någonsin :D

    SvaraRadera
  7. Fru Choklad: Någonstans långt där inne tror han också det - skräckblandad förtjusning är väl uttrycket?

    SvaraRadera