måndag 9 mars 2009

Spader och dödsföraktet

Det är väl egentligen inte rätt ord, men det är fortfarande det som poppar upp i det huvud som är Spaders. Där inne ligger det faktiskt ett och annat litet ord och skräpar...

Någon idiot har lyckat skicka in en beställning om snö, trots att Vasaloppet kördes förra helgen och ingen -säger ingen (utom idioten i fråga då förstås)- tycker att mer snö är nödvändigt för mänsklighetens överlevnad.

Så Spader, som måste åka till Lilla jobb-byn, idag som alla andra dagar när det inte är skollov, kastar sig ut i den vita världen med dödsförakt!

Håll tummarna för att hon återvänder med livet i behåll!

8 kommentarer:

  1. Undrar om denna snö har tystat snacket om den globala uppvärmingen? Var så länge sen jag hörde något om den :-)

    SvaraRadera
  2. Nu är Esset och Smina på samma våglängd!

    SvaraRadera
  3. Oj vilken tur att jag redan gjort mitt statement att jag tycker att det är nog med snö nu så att det inte är mig du idiotförklarar...

    ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Skulle aldrig idiotförklara världens bästa Tess! NOPE! KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Ja men det låter ju toppen. Även min J är inne på den tesen :-) Kanske kan vi träffas någon afton och diskutera ämnet ;-)

    SvaraRadera
  6. Klart vi kan diskutera det -eller något annat - viktigare. Till exempel varför Klöver Kung alltid sitter singel, eller varför Spader hela tiden tappar bort Spader Ess!

    SvaraRadera
  7. Idioten är JAG!
    Jag passade på och beställde ett rejält lass. Vi ska ha barnkalas "Expedition Hunflen" på söndag, med pulkarace och skotercross i slalombacken.

    Och så tyckte du ju att du hade börjat lägga ut!? (och skotta snö måste ju bränna en och annan kalori)

    Från hon från "jobb-byn"

    P.S.
    Saknar Dig ENORMT på min "hållaigångkurs". Ditt leende ansikte, din svada och ditt ständiga "gnäll" över musikvalet.
    Men du vet, en annan har också växt upp med hårdrock, jag får väl damma av vinylerna och köpa apparat på Claes i sjön och göra om vinylmusiken till modern mp3filer.

    SvaraRadera
  8. Hon från jobb-byn: Saknar "hållaigångkursen" också! Men nu kommer strax Esset, så då ska jag nog klar mig utan;-)) Men du vet snöskottning suger...allt utom fett!Hoppas då att expeditionen ska ha fått så det räcker...

    SvaraRadera